Monday, March 28, 2011

Aku Masak???...biar betull...hahaha


Ehem....bermulalah kisah seorang Gadis yang diberi nama Hernizawati atau lebih dikenali sebagai Niniey yang sangat la malas untuk memasak....dan akhirnya pada hari Sabtu 26 hb Mac 2011 pada pukul 6 petang di rumah abang aku di Bandar Sunway...maka terjadilah suatu kejadian yang tidak terduga...tibe-tibe je aku teringin nak makan laksa penang...hahaha....pastu kul 5.30 pi la Mydin...beli barang-barang untuk masak...walau panas terik pun aku redahi...asalkan aku dapat makan laksa penang yang aku idamkan....giler la...mcm org mengidam...lame dah teringin nak makan...akhirnya aku berjaya membuatnye...memang betullah mak aku cakap...orang buta pun taw masak laksa penang tu..hahaha...pasni mak aku suh wat laksa johor pulak....well...leceh tu mmg la leceh....kerana perut hamba turutkan....jadi hamba perut la aku nih....hmm....wat to do....hidup kene makan...makan untuk hidup... :) ahakss....yerlah time ari sabtu tu aku duk umah sesorang..abg aku n famili dier kuar..ntah gi mane aku x taw....petang dlm kul 6 baru de umah...haha...seronoknye memasak time xde orang kat umah...x kisah la xde orang nk makan ke..ape ke...janji aku wat sendri aku puas hati...sedap lak tu..kene la ngan selera aku...wuwuuuu...aku wat ikut sedap aku jelah...atas tunjuk ajar mak aku gak...sebelum masak tu aku call mak aku..mintak tunjuk ajar...hikhik... :) beshnyer dah taw masak makanan kesukaan aku..laksa penang.....kat atas tu ader gambar laksa penang yg aku wat...walaupun agak pucat warnanye tapi bagi aku sedap wwooo...aku x pakai ikan sardin atau ikan kembung...aku pakai ikan selar ngan ikan tenggiri..mungkin tu sebabnye warne dier x hitam cam yg dijual kat pasar2 malam tu..........

No comments:

Post a Comment