Friday, May 28, 2010

Unrecognized feeling.....

Sepertinya jiwa kacau...terasa sunyi...ntah kenapa sepertinya ingin mencari sesuatu kelainan...erm....kengkawan pun sepertinya tidak wujud lagi....yang ada hanya kenangan...waktu sekolah sangat ku rindui...itulah momen yg sangat indah dan tidak dapat diungkap dengan kata-kata....
Selepas waktu sekolah...aku rasai alam kolej...walaupun tidaklah berapa melekat di hati namun ianya amat bermakna dalam hidup...waktu kat kolej mcm2 aku alami...hurm.............tapi biarlah ianya tamat di situ sahaja......:(
Tamat je belajar...aku keje...almaklumlah..aku bukan dari keluarga berada...dulu bleh la...abang aku bley tanggung...tapi skang semuanya dah lain...masing-masing tanggung diri sendiri...abang aku ngan masalahnya...dan aku lah yang kene ganti tanggungjawab membantu mak bapak aku walaupun tidak lah banyak yang dapat aku bantu...seikhlas dan semampu aku je yg dapat aku berikan....mula-mula aku keje kat stesen minyak Esso yang dekat je ngan umah aku...sangat seronok keje situ...haha...best sangat...time tu bulan puasa...aku keje situ dalam sebulan lebih je kot...bosh aku siap bagi duit raya rm100...ayam sekor...daging sekilo....besh kan...
keje pun x tension..hari2 tengok orang..mcm2 ragam...mcm2 rupa....wakakka...byk pengalaman dapat....orang2 yang datang kat Esso tu pun banyak yang murah hati...selalu je dpt tips, sayur la..air la...mcm2...hehe...murah rezeki keje situ....
Hari berganti hari..minggu berganti minggu...bulan berganti bulan dan dah genap setahun aku keje kat Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan kat Pusat Bandar Damansara....hurm....plan nk sambung degree...tapi....hm...
aku redha jerp...better keje dulu...mak bapak aku pun dah tua..bila lagi nk rasa duit gaji aku kan...so aku keje la...tapi cita-cita utk sambung degree tu tetap masih di hati....dan aku dah apply e-pjj....dunno la dpt ke x....
Aku post blog ni pun sebab aku rase kesunyian..keseorangan...xde kawan...xde teman...jiwa kosong..kekacauan dalam jiwa....hurm....tapi nasib baik la aku ader mak bapak aku...sejuk ckit ati aku...tenang skit jiwa duk melaka nih....dan di saat keseorangan ni la aku teringatkan kenangan ku dgn kawan-kawan....itu pun kalo ader yg ngaku aku kawan dier la...watever...aku ni...bukan la kawan yg baik pun....selalu terlupa kawan....


No comments:

Post a Comment