Sunday, May 9, 2010

Alahai kawan....

Dari mana perlu aku mulakan cerita aku ni?...x taw nak cakap camne dah skang...
pelik lah ngan orang-orang pempuan keje gomen nih...pelik ngan kawan-kawan sekerja perempuan..yang lelaki nya semua ok....x de plak nak amik port hal2 orang lain..xde nak nyibuk2...

ok...cani citer nyer...last week aku kat tempat duduk aku la...pastu kawan opis aku nih datang...dier tengok aku ngah wat resume in english..pastu dier ckp nape wat dlm bahase inggeris...then dier suggest aku wat dalam bahase melayu....aku cakap aku prefer wat resume inggeris...dulu2 pun aku wat camtuh...same jer...ader rezeki dapat la keje tu...ikut pengalaman aku walau pun resume in english..dorang akan bg peluang ckp in malay..yelah kita kan orang melayu...kefasihan mestilah dalam bahasa melayu....lagipun itu hanya resume je kot...and it is not a big problem....as long aku confident....pastu member aku yg anggap aku nih kawan baik dier..x puas hati aku x dgr pendapat dier..pastu dier perli la aku...."kalo ko rase bahase inggeris ko baguih ko teruskan la"..pergh...giler kondem aku....

hurm...dan seperti yang kujangka yg dia akan bercerita pada kakak yg juga baik ngan aku tu...Allah tu Maha Adil....aku x lah terus smash dia mase aku nampak dier duk bercerita ngan akak tu....dengan tidak disengajakan..semalam 8 Mei 2010 Kak Sheri tu yg gitaw aku tanpa aku tanya...kak Sheri ckp yg member aku tu ckp aku nih eksyen..blagak wat resume bahase inggeris...

berapi gak la aku dgr....nape lah dier suke sangat nyibuk hal aku...kalo nak bagi pendapat tu tanpa perlu menjatuhkan aku x bley ke....??....camtu ke dikatakan 'kawan baik' baik sangat lah camtu....duk cite kat orang plak....adoi la....fening3....ini bukan kali pertama dier duk cite pasai aku kat orang2 opis....pastu semalam pas aku taw jer yg dier ckp aku camtu direct aku anta msg kat dier...yg berbunyi begini : "kalau aku eksyen aku ader nyusahkan idop ko ke?..aku ader mtk beras ngan ko ker???....msg ke-2 bebunyi begini: "kalau brani ckp depan2 la watpe cakap2 blakang...COWARD!!"....then dier pun balas..."lantak ko la...malas aku nak layan"..pastu aku pun balas balik:"Orang cam ko mmg x patut aku layan"..terus diam....

geram giler wei.....bkn sekali...aku sabar je...hish...bende kecik pun nak pi citer kat orang...skit2 nak cite....bukan aku je yg dia kutuk....abih sume satu opis...ader je yg x kene kat mate dier tuh....hurm..penin aku kawan ngan org camnih..n skang nih pun aku jarang la kuar mkn ngan dier..jarang sgt....nk tgk muke pun nyampah..ntah camne nk ckp tah....sabar je lah aku.....
dah bergenang air mata aku semalam cite pasai perangai buruk dier tu yg suke jaja name aku sane-sini duk buruk2 kan orang sane sini....adoila.....kalo aku nk buruk2 kan dier...byk la.byk sgt....tp aku malas....tp biler dah jd camnih...mula la mulut aku nih nak jadi jahat....abih la rahsia dia....orang kalau ikhlas berkawan...x perlu lah ckp blakang....gitau je depan2....bis citer.....ni ngutuk kat tempat awam....ape la punyer orang.....macam dier je yg betul...macam dier je yg bagus....hurm....x yah berkawan pn xpe la kalo dpt kwn yg camtuh...x paham aku knape dia suke dengki n jeles menjeles....pelikk wei....

1 comment:

  1. sabar je la. idup ni mmg cenggitu bkn setakat keje gomen je tp kat mane2 mesti de org yg tak suka dgn kite, de org yg dengki dengan kita. apa yg boleh ko buat, bykkanlah bersabar mudah2an kalo ko bersbar insyaAllah rezeki akan berpihak pada ko.

    ReplyDelete