Thursday, April 21, 2011

...MakAm HaNg TuaH....dAn seCoret CeriTa TentaNg Hang TuAh....

Okey Kengkawan...haha...padahal 3 org je follow aku...tp xpe..aku nk citer gak sal Makam Hang Tuah yang terletak dekat je ngan umah aku....selalu jer lalu depan Makam Hang Tuah kalau nk gi pasar segar kat Pantai Kundur @ Pantai Puteri....


Makam ini dipercayai Makam Hang Tuah, terletak di dalam kawasan tanah perkuburan Kampung Tanjung Keling, Melaka. Menurut Hikayat Hang Tuah, Hang Tuah hilang begitu sahaja dan ada pula yang mengatakan Hang Tuah meninggal dunia di Perak. Menurut Sejarah Melayu, naskah tulisan Tun Seri Lanang, yang dianggap sahih di dalam pengkisahan Sejarah Melayu, Hang Tuah meninggal dan dikebumikan di Tanjung Keling dengan penuh adat istiadat dan Nobat Diraja tidak dimainkan selama tiga hari.







Makam Hang Tuah, Tanjung Keling..wuwu...KAMPUNG AKU tuuuuu....jom lah gi Melake...umah aku dekat jer ngan makam Hang Tuah....dah jelak pun tgk...haha...depan Makam Hang Tuah tu ader Pusat Latihan Warden Penjara..pastu depan lagi ader kilang Belacan yang popular kat Melaka...bley beli dengan harga yang murah...marilah...

4 comments:

  1. dh la 3 follower...pahtu aku je yg asyk mencarut...hehehehe...xpe..teruskan usaha...dengaQ nasihat aku td...kita nk org kenal kita, jadi kita jangan segan2 nk kenal org...cewahhhh mcm berjuta2 follower aku...hahahahahaahahahahahaahhahahahahaha

    ReplyDelete
  2. hahhahahahahhahahahahaha......yelaa :( i kan pemalu...penyegan....pendiam...wakakakkaka

    ReplyDelete
  3. taun lepas ,g tanjung kling ..x taw pulak makam Hang Tuah kt situ.. rugi mas.. Sejarah Kesultanan Melayu Melaka..nini,dalam dirimu mengalir darah pahlawan..

    ReplyDelete
  4. cik toora...ala xde rugi ape pn...takat tgk kubur je la....uishk...aku bkn drh pahlawan la...xde kne mengena langsung dgn hang tuah ni...hihi...aku darah lanun bugis...hikhikhik

    ReplyDelete