Sunday, April 24, 2011

...MelaKa RiveRCruIsE...


Ola..harini sepatutnye aku cuti ...dh apply pun...dh diluluskan pun tp aku x jadik cuti sbbnye aku nak cuti mase hari pekerja 3 Mei 2011...wuwu...

Ok...oleh kerana harini aku x jadik cuti..maka dengan ini aku nak meng"update" belog aku nih sal Melaka River Cruise...agak lama lah aku x balik Melaka...oleh kerana sebab2 yg x dpt dielakkan...

x kisah lah kalo ader antara korang yg dh penah gi Melaka River Cruise...aku pun pernah gi sekali...mase tu gi tambang murah lagi...skang nih dh mahal skit kot..kalo utk pelancong lg mahal...

Seronok taw nek River Cruise nih...cantik sangat la kalo time malam2..kalo korang gi waktu siang ader itik berenang-renang...dulu la..time baru2 bukak dulu...time skang nih aku x taw lah ader lagik ke idaknye...huhu..~~windunye nak balik mlaker...

Sungai Melaka merupakan sungai yang terpenting semasa kerajaan Kesultanan Melayu Melaka dari tahun 1402-1511 dan selepas itu. Sungai ini mempunyai nilai sejarah yang tersendiri kerana di kiri kanan sungai ini merupakan kawasan perbandaran, petempatan, perkuburan, perniagaan, perkapalan, pelabuhan dan lain-lain sejak ratusan tahun yang lalu.

Kawasan tempat nak naik bot ni memang strategik sebab dari situ pun korang boleh pergi muzium kapal, The Stadthuys, Menara Taming Sari, Mahkota Parade, Dataran Pahlawan dan bagai lagi..

Sampai disini je lah aku mencarot untuk mase ini.....nanti aku sambung lagi...

2 comments:

  1. kak maya suker sgt menara tamingsari tu...aritu pg sana,dh nek skali rasa cam nk nek lg..hehehe...

    ReplyDelete
  2. haha...malunye...sy yg org melaka ni pun xpnah nek lg menara tamingsari tu kak...:) haha...mahal la nak nek...

    ReplyDelete